Anar al contingut

Notícies

ATL celebra el Dia Mundial de l’Aigua reforçant la seva aliança amb Oxfam Intermón

Dia Mundial Aigua 2026 Oxfam
23/03/2026
  • Les dues entitats impulsaran vies de col·laboració a través de projectes d’accés a l’aigua i de millora de la sostenibilitat.
  • “On l’aigua flueix, la igualtat creix”, el lema del Dia Mundial de l’Aigua 2026 vol convertir l’aigua en una eina de progrés, equitat i transformació social.

 

Amb motiu del Dia Mundial de l’Aigua, que cada any se celebra el 22 de març per conscienciar sobre els reptes globals relacionats amb l’aigua i el sanejament, l’Ens d’Abastament d’Aigua Ter-Llobregat (ATL) referma el seu compromís amb la sostenibilitat i el desenvolupament social.

En el 2026, el lema del Dia Mundial de l’Aigua escollit per les Nacions Unides és “On l’aigua flueix, la igualtat creix” i centra l’eix de la campanya oficial 2026 liderada per ONU-Aigua, UNICEF i ONU Dones. El tema d’aquest any, “Aigua i gènere”, posa en relleu que l’accés a l’aigua potable i al sanejament és un dret humà fonamental i un motor essencial per a la igualtat de gènere, especialment en comunitats on les dones i les nenes suporten la major càrrega de la crisi hídrica.

Compromís d’ATL amb l’ODS 6 i la col·laboració amb Oxfam Intermón

ATL ha definit com a estratègic l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible 6 “Aigua neta i sanejament” de l’Agenda 2030, que busca garantir la disponibilitat, la gestió sostenible i l’accés universal a l’aigua potable amb un enfoc concret en millorar la qualitat de l’aigua, augmentar-ne un ús eficient i assegurar la gestió integrada dels recursos hídrics.

Dins les seves accions de responsabilitat social corporativa, ATL col·labora des del 2024 amb Oxfam Intermón, una organització especialitzada en l’aigua, la cooperació internacional i la lluita contra la pobresa i les desigualtats en gairebé 80 països.

Una de les iniciatives més destacades d’aquesta col·laboració és la participació d’ATL a la Trailwalker, la gran caminada solidària d’Oxfam Intermón, que recull fons per garantir l’accés a l’aigua potable a comunitats afectades per la pobresa i la crisi climàtica.

La Trailwalker és un repte esportiu i solidari en equip que converteix cada quilòmetre en suport directe a projectes d’aigua. Enguany ATL hi participarà amb 5 equips en la modalitat de 25 quilòmetres i 2 equips en la modalitat de 10 quilòmetres, sumant en total 43 persones que, amb el seu compromís, faran possible projectes d’abastament d’aigua i de millora de les condicions de vida de comunitats vulnerables.

Una trobada per explorar noves vies de col·laboració

La setmana passada, ATL i Oxfam Intermón van celebrar una reunió per identificar noves oportunitats de cooperació, alineades amb l’ODS 6 i amb el lema del Dia Mundial de l’Aigua 2026.

Entre les línies de treball identificades destaquen els projectes d’accés a l’aigua potable i sanejament en comunitats vulnerables, iniciatives que aportin valor social i millorin les condicions de vida, programes de transferència de coneixement en gestió i eficiència del cicle de l’aigua, i la reutilització i segona vida de materials, amb un enfocament en sostenibilitat i economia circular.

Mirant cap a un futur compartit

A través d’aquestes vies de col·laboració, les dues organitzacions busquen construir aliances que generin un impacte real, sostenible i alineat amb l’agenda global de l’aigua.

ATL aposta per consolidar aquesta relació amb Oxfam Intermón i per participar en iniciatives que contribueixin a un futur més just, equitatiu i sostenible. En un any marcat pel lema “On l’aigua flueix, la igualtat creix”, la voluntat compartida és clara: sumar esforços per garantir que l’aigua, motor de vida i d’igualtat, arribi a tothom.

Última actualització 23/03/2026 13:13

Fem servir cookies per millorar els nostres serveis i facilitar-vos l'ús del web. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu l'ús. Podeu obtenir-ne més informació o bé informar-vos de com canviar-ne la configuració a la nostra Política d'ús de cookies.