Notícies
L’Ens d’Abastament d’Aigua Ter-Llobregat s’incorpora a l’Aliança Catalunya 2030

El director d'ATL, David Vila, ha presentat com a compromisos amb l’Aliança la seva participació en el sistema de crèdits climàtics per la recuperació d’aigua blava a la Vall del Lord (Solsonès)
El divendres 25 d’abril va tenir lloc la signatura d’adhesió de l’Ens d’Abastament d’Aigua Ter Llobregat (ATL) a l’Acord nacional per a l'Agenda 2030.
En un acte celebrat al Col·legi d’Economistes de Catalunya i presidit pel director del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible (CADS), Arnau Queralt i Bassa, el director d’ATL, David Vila, va presentar l’organització i els compromisos que ATL aporta a l’Aliança Catalunya 2030.
L'Aliança Catalunya 2030 és un partenariat entre entitats públiques i privades on es comparteixen els compromisos de país per fer realitat els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). És una una gran coalició de país oberta a tota la societat catalana per compartir informació, recursos i bones pràctiques, així com per impulsar iniciatives conjuntes per assolir els ODS.
El fonament de l'Aliança resideix en l'Acord nacional per a l'Agenda 2030, que ofereix una visió compartida sobre com contribuir a avançar en la consecució dels ODS i defineix el rol i el compromís que han d’adquirir els diferents agents socials de Catalunya per crear “un futur que no deixi ningú enrere i no superi la capacitat de càrrega de la natura”, i “fer de Catalunya i el món un lloc millor l’any 2030”.
L’Acord nacional per a l'Agenda 2030, elaborat per un primer nucli d’organitzacions de la societat civil i diverses administracions que han estat capdavanteres en la concreció dels ODS a Catalunya, va ser aprovat pel Govern el 18 de febrer de 2020 i està obert al conjunt de la societat civil i la ciutadania per què s’hi puguin adherir i definir com poden contribuir a avançar, des de Catalunya, en la consecució dels ODS.
Per tal de contribuir a l’esforç col·lectiu d’assolir aquests objectius de desenvolupament sostenible, ATL desenvoluparà diverses actuacions relacionades amb els ODS 6 Aigua neta i sanejament, 11 Ciutats i comunitats sostnibles, 12 Consum i producció responsables, 13 Acció climàtica i 15 Vida terrestre:
-
Participació en el sistema de crèdits climàtics per la recuperació d’aigua blava a la Vall del Lord (ODS 6, 13, 15)
-
Pla de desplaçaments per reduir la petjada climàtica i ambiental d’ATL (ODS 11 i 13)
-
Implantació d’un sistema de la recollida de roba de treball pel seu reciclatge (ODS 11 i 12)
-
Increment de la recollida d’oli vegetal generada per la plantilla d’ATL (ODS 11 i 12)
ATL, mitjançant la seva adhesió a l’Acord nacional per a l’Agenda 2030, es compromet a treballar activament a favor de l’assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030, de forma transversal i responsable, i a construir una coalició forta i dinàmica que permeti generar sinergies per fer de Catalunya i el món un lloc millor el 2030.