Anar al contingut

Notícies

Per tal de garantir el servei de subministrament d’aigua potable, ATL activa el seu Pla d’actuació davant la situació d’epidèmia per coronavirus (COVID-19)

ETAP Ter. Entrada d'aigua als decantadors
20/03/2020

El procés de tractament que se segueix a les plantes potabilitzadores que gestiona l’Ens d’Abastament d’Aigua Ter-Llobregat (ATL), compta amb diferents etapes que actuen com a barreres eficaces per evitar la contaminació microbiològica de l’aigua davant d’una possible presència de bacteris, protozous i virus. En aquest sentit, el coronavirus és també sensible als processos de tractament en general i de desinfecció en particular.

GARANTIR LA QUALITAT DE L’AIGUA

Estudis propis fets amb la Universitat de Barcelona i organismes internacionals com la Organització Mundial de la Salut o la United States Environmental Protection Agency, avalen els processos de tractament de filtració i de desinfecció. En aquest darrer cas, l´ús d’oxidants com l’hipoclorit sòdic, garanteixen la qualitat microbiològica de l’aigua de consum al llarg de la xarxa d’abastament.

ATL té implantat un sistema preventiu de qualitat basat en els Plans Sanitaris de l’Aigua i certificat per la norma ISO22000, que garanteix en tot moment la innocuïtat de l’aigua. Els controls analítics fets pels laboratoris i pels sistemes de mesura en continu garanteixen que l’aigua de l’aixeta es pot consumir sense cap risc per a la salut.

En un episodi com l’actual en el que es demana a la població reduir els moviments el màxim possible, optar pel consum d’aigua de l’aixeta és una mesura més a tenir en compte per reduir aquests desplaçaments alhora que es redueix la generació de residus.

GARANTIR LA CONTINUïTAT DEL SERVEI

ATL disposa d’un Pla específic per fer front a diferents tipus d’emergències amb l’objectiu de garantir que les seves infraestructures d’abastament d’aigua no es vegin afectades.

Davant de l’episodi actual de pandèmia per coronavirus, ATL va activar divendres 13 de març aquest Pla per tal de mantenir la quantitat, qualitat i continuïtat del servei. El Pla es basa en l’activació de diferents mesures com són:

  • creació d’un comitè de crisi i seguiment
  • protecció del personal que ha de desenvolupar la seva feina de manera presencial amb designació de diferents zones de treball protegides i separades
  • dotació de mitjans per a fer teletreball i establiment de torns de substitució de personal davant possibles contagis
  • increment de la capacitat d’emmagatzemament de reactius industrials imprescindibles pel tractament de potabilització
  • comunicació amb administració i clients

Fem servir cookies per millorar els nostres serveis i facilitar-vos l'ús del web. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu l'ús. Podeu obtenir-ne més informació o bé informar-vos de com canviar-ne la configuració a la nostra Política d'ús de cookies.